Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å inspisere produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Rett til å angre har kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Angreretten gjelder ikke for enkelte varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt). Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar siste leveranse gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrerettskjemaet får du tilsendt med leveringsbekreftelsen på e-post, det kan også lastes ned her.

Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema ved levering av produktene, utvides denne fristen til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige angrefristen. Kunden har bevisbyrde for at beskjed om angring er gitt. Vi anbefaler at kunden angrer ved å sende epost til support@snowbiz.no som vil generere en mottakskvittering til kunden som bevis på at man har angret. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den.

Alle produkter som det angres på skal sendes tilbake til oss uten unødig opphold og senest innen 14 dager. Produktet sendes tilbake til oss med alt tilbehør og i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema. Nærmere opplysninger om hvordan du benytter deg av angreretten, fremgår av angrerettskjemaet.

Eventuell returforsendelse må betales av deg (prisliste Posten finner du her) og du har risikoen under transporten tilbake til oss (sporbare sendingsmetoder anbefales). Er varen for stor til å sendes med vanlig pakkepost kan du eks. kontakte Posten/Bring eller DB Schenker for priser på stykkgodssendinger.

Vi er forpliktet til å betale tilbake til deg det du har betalt for varen inkludert porto for Fjellsports standardforsendelse (servicepakke), ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr og lignende. Dette gjelder kun når hele kjøpet returneres. Det er normalt forbrukeren som må betale de direkte kostnadene ved retur av varene (returfrakt og returemballasje). Fjellsport har en returordning som gjør at vi dekker denne returfrakten for deg ihht våre utvidede returvilkår. Derfor løser vi dette med sunn fornuft, ved at kravet om du skal dekke returfrakten til oss og at vi skal tilbakebetale evt fraktkostnad du har hatt til deg, går "opp i opp".

Tilbakebetaling skal finne sted innen 14 virkedager etter at vi mottar produktet fra deg til samme betalingsmiddel som ble brukt ved kjøpet. Ved postoppkrav må vi få kundes kontonummer tilsendt, gjerne i eposten hvor det angres.

Angreretten gjelder ikke for følgende

  • Digitalt innhold på minnebrikker, CD- og DVD-plater når forseglingen på det fysiske produktet er brutt
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (eks sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy)
  • Original emballasje må være inntakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks tau kuttet på spesifikasjon, ski og bindinger montert på disse)
  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd)
  • Varer med personlig preg